A közös munkát minden esetben megelőzi a felkészülés, előkészítés, amikor részletesen megismerem (ha korábban még nem találkoztunk) az adott céget, a csoporto(ka)t, az igényeket: mind a megrendelőjét (vezetők, HR oldalról érkező igények), mind a csoporttagok véleményét és kéréseit. A korábban már összeállított tematikából ezek alapján készítem a részletes forgatókönyvet, alakítom ki a konkrét gyakorlatokat.
Ahogy az alkalmazott módszereknél is írtam, a szituációs gyakorlatok kialakítása során például ez kulcsfontosságú, hiszen az igények megismerése, ezeknek megfelelő eszközök, módszerek, gyakorlatok megválasztása elengedhetetlen a minél gyorsabb és tartós tanuláshoz.
Tréningfolyamat közben is érdemes időt szentelnünk a következő téma előkészítésére, főként, ha hosszabb ideje nem találkoztunk egy csoporttal. Fontos látnunk, történt-e változás, amelyre reagálni tudunk a következő téma kapcsán.
Ennek érdekében leggyakrabban az alábbi módszerekkel támogatom az előkészítés folyamatát:
- személyes interjú a megrendelővel: HR, vezetők
- személyes interjúk a résztvevőkkel
- online kérdéssor kitöltése (akár anoniman)
- tesztkitöltés
- telefonos interjúk
- rögzített hívások, levelezések elemzése (pl. ügyfélpanaszok kapcsán)
- próbavásárlások
- shadow megfigyelések, stb.
Minél több információt tudunk meg a tréninget megelőzően, az előkészítés annál sikeresebb tud lenni, a képzést teljes mértékben cégre és csoportra tudom szabni, azaz a tanulási folyamat is gyorsabban garantálható.
Sokszor találkozom azzal, hogy nincs lehetőség vagy idő egyeztetni a csoportvezetőkkel, tréning résztvevőkkel, s így a tréningen találkozom a pontos igényekkel. Természetesen ekkor fő a rugalmasság, amennyire csak lehet, az ekkor konkretizálódó igényekhez illesztem a képzést, ha erre megrendelői oldalról lehetőséget kapok. Érdemes azonban az előkészítés folyamatára több időt és energiát szentelnünk, hogy se a csoportot, se a megrendelőt ne érje kellemetlenség.
Bővebb információval, kérdésével az előkészítés kapcsán keressen bizalommal:
Villám Orsolya
+36 20 / 449-0460
villam.orsolya@gmail.com